Dotcomwebdesign.com
GS-911 BMW diagnosetool

FOUT 401: Geen toegang (Unauthorized)

FOUT 401: Geen toegang (Unauthorized)

Veel gestelde GS-911 vragen

Inhoud
  1. Waarvoor dient de GS-911?
  2. Voor welke modellen kan je de GS-911 gebruiken?
  3. Met welke systemen werkt het momenteel?
  4. Welke functionaliteit heb je bij deze systemen?
  5. Is er een overzicht van de verschillende modellen waar welke functie mogelijk is?
  6. Wordt de R1100 serie ondersteund?
  7. Hoe zit het met de R1100S?
  8. Waarom heet het toestel "GS-911" ?
  9. Hoe sluit ik de GS-911 aan op mijn motorfiets?
  10. Wat als mijn motorfiets gechiptuned is? Geeft de GS-911 dan een foutieve uitlezing?
  11. Wat betekenen de verschillende kleuren van de LED?
  12. Als ik er een koop voor bijvoorbeeld mijn R1200GS, werkt het dan ook bij een andere motorfiets of model?

Waarvoor dient de GS-911?

GS-911 is een unieke software en hardware combinatie die de BMW enthousiast toelaat op een veilige en gecontroleerde manier te communiceren met de elektronische modules van zijn motorfiets. Hierdoor is het mogelijk om fouten uit te lezen en te resetten. Dit was tot nu toe enkel weggelegd voor de dealer. 

^

Voor welke modellen kan je de GS-911 gebruiken?

De GS-911 was oorspronkelijk ontworpen met het GS gamma motorfietsen in gedachte. Dit werd echter snel uitgebreid tot de meeste recente modellen waar elektronische diagnose mogelijk is. Momenteel worden officieel volgende modellen ondersteund:

  • R1200GS, Adventure, HP2, R1200RT, R1200R, R1200S, R1200ST (alle CAN-bus modellen)
  • R1150GS, Adventure,  R1150R, R1150RT, R1150RS (single- en twin-spark)
  • R1100S (single- en twin-spark)
  • K1200GT, K1200R, K1200R Sport, K1200S (alle CAN-bus models)
  • F650GS / Dakar and F650CS (single- en twin-spark)
  • C1 en C1-200

Momenteel wordt er gewerkt aan ondersteuning voor de F800 en G650X Series. Kijk ook eens naar de Functietabel.

^

Met welke systemen werkt het momenteel?

Dit hangt af van het model van motorfiets, maar in het algemeen is het volgende ondersteund:

  • Motronic (BMS-K, BMS-KP, BMS-C, BMS-CII, MA2.4)
  • ABS (ABS-N, Integral-ABS, Integral-ABS-CAN, Integral-ABS2-CAN)
  • Central Vehicle Electronics (ZFE)
  • Instrumentenbord (Kombi)

Nota: Niet alle motorfietsen hebben al de systemen.  Kijk aub naar de Functietabel om exact te zien welke systemen ondersteund worden bij de individuele modellen.

^

Welke functionaliteit heb je bij deze systemen?
  • Read Diagnostic Fault Codes: uitlezen van de foutcodes en de omschrijvingen van de fouten die opgeslagen zijn in the ECU
  • Show ECU information: uitlezen van de hardware en software versies, fabrikage datums en andere fabrikant gerelateerde gegevens.
  • Clear Diagnostic Fault Codes: wissen van de foutcodes nadat het probleem opgelost is.

^

Is er een overzicht van de verschillende modellen waar welke functie mogelijk is?

Ja, kijk eens naar de Functietabel.

^

Wordt de R1100 serie ondersteund?

Ja. Je hebt hiervoor een 3-pin adapater nodig die je aansluit op de GS-911.

^

Hoe zit het met de R1100S?

Deze wordt al ondersteund, zie het vorige punt en de Functietabel.

^

Waarom heet het toestel "GS-911" ?

Heel simpel, het begon als een "Emergency Diagnostic tool" voor het GS-gamma. 911 is in Amerika het algemene noodnummer (Emergency number).

^

Hoe sluit ik de GS-911 aan op mijn motorfiets?

Volg de eenvoudige stappen op de afbeeldingen in de How-to sectie. Een foto zegt meer dan duizend woorden...

^

Wat als mijn motorfiets gechiptuned is? Geeft de GS-911 dan een foutieve uitlezing?

Gechipte motoren zijn altijd moeilijk te voorspellen. Normaal gezien als het een kwaliteitschip is zou alles moeten werken.

^

Wat betekenen de verschillende kleuren van de LED?

De LED is een statusindicator die je heltp om problemen met de GS-911 op te lossen.

  • Groen: de interface van de GS-911 werkt en is in orde.
  • Blauw : betekent dat er communicatie is over Bluetooth.
  • Oranje/Geel: deze kleuren krijg je enkel als je een software update van de GS-911 doet.
  • Rood knipperen: Als de dit gebeurt zodra je de GS-911 in de diagnoseconnector van de motorfiets steekt moet je het contact eens opzetten. Kijk nu of de LED groen wordt. Als hij rood blijft kan dit op een defecte controller wijzen of een bekabelingsprobleem. Ga naar het Setup venster in de software en kies [Test Interface]. Nu kan je zien of er een probleem is met een K-line (communicatie lijn) en of ze verbonden is naar de +12V of naar de massa.
  • Afwisselend Rood/Groen knipperen: dit geeft aan dat er communiecatie is tussen de GS-911 en de motorfiets via de USB poort.
  • Afwisselen Rood/Blauw knipperen: dit geeft aan dat er communiecatie is tussen de GS-911 en de motorfiets via Bluetooth.

^

Als ik er een koop voor bijvoorbeeld mijn R1200GS, werkt het dan ook bij een andere motorfiets of model?

Uiteraard!  De bedoeling is dat je een stuk gereedschap hebt dat universeel is voor BMW motorfietsen. Je kan het natuurlijk ook gebruiken bij de motorfietsen van je BMW-vrienden of de eenzame BMW-rijder die met een panne naast de weg staat...

^